kolmapäev, 24. aprill 2019

Viimne päev ja koostööprojekti välise aja kokkuvõte.

Kuigi praktikatunnid olid juba ammu täis, siis otsustasime koostöös juhendajaga, et kuna osakutse eksamiküsimuste koostamine läks koostöös minuga väga mõnusalt ning ka osad komisjoni liikmed andsid  märku, et võiksin viibida ka järgmises arutelurühmas. Nii läkski ja minu viimaseks praktikapäevaks sai 1. aprill, kus toimus viimane etapp osakutse ja kutse eksamiküsimuste koostamiseks, mille juures oli au olla ka minul pakkdues sinna sisendit lähtudes omadest kogemustest ja teadmistest. Ühtlasi tänasime teineteist juhendaga koos veedetud meeldiva aja eest. Hoolimata praktika lõpust, jätkame juhendajaga koostööd veel edasi, seda projektiga seotud tegevuste raames ning ka noorsootöö maastikul toimetamise suhtes.

Praktika perioodi jooksul tundsin ennast väga tugevalt, kuna minu juhendaja oskas mind väga osavalt suunata ning andis mulle ka võimalusi eneseteostuseks. Meie omavaheline koostöö laabus isegi nii sujuvalt, et mõnikord piias vaid pilgu vahetusest, kui teadsime mida teine osapool mõtles. Praktikal olles ei tundud ma kordagi, et juhendaja oleks mind üksinda jätnud või mitte toetanud, kõik oli omavahel väga tasakaalus.

Viimaste kogemuste põhjal saan öelda, et minu üks väga tugevaid külgi on esinemis- ja suhtlemisoskus, mida olen aegade jooksul väga palju arendanud ning ühtlasi ka teistel edasi andnud. Samas aga tundsin, et aastatega olen veidi "rooste" läinud, ning lähiajal rohke praktika tooks kindlasti mulle kasu. Esinemisega paraku juba on nii, et kui ei ole praktikat tulevad tagasi vead, millest kunagi oli raske lahti saada.

Aga nõrkuste poole pealt võib välja tuua mõnetise ebakindluse, olles ühise laua taga oluliste inimestega, keda hindan kõrgelt, arutledes põhjalikult eksamiküsimusi, siis sageli nii mõnigi mõte või küsimus jäi edastamata. Hoolimata sellest, et lauas valitses avatus ja usaldus. Aga minu aukartus ei lubanud sellel hetkel rumalaid küsimusi küsida. Pärast koosolekut, aga sain juhendajalt neile siiski küsida.

Kutse pädevused:
A.2.1.3. ja A.2.1.8. #NoorteHeaks oli mul võimalus teada saada võimalustest, kuidas noorte mitteformaalselt õpet toetada seda näiteks Eesti Avatud Noortekeskuste Ühenduste ettekande kaudu.
A.2.1.12. Antud tööosa oli mul võimalik rakendada nii infotundides kui ka seminaril. Hinnates nii kuulajaskonda, kuulates nende küsimusi ja vastavalt sellele teha otsuseid, millist infot neile jagada ning vastavalt olukorrale ka ettevalmistusi muutnud.
A.2.3.1. Nii infotunnid kui ka seminar oli avatud ning see andis mulle võimaluse suhelda ja rääkida nii omadest kogemustest kui ka teadmistest.
A.2.5.2. Seminaril oli minu ettekande üks peamistest eesmärkidest just rääkida kutsest ning selle taotlemist ja ühtlasi ka innustada kuulajaskonda kutset taotlema. Et kõik noorsootöö maastikul töötavad inimesed teeksid teadmispõhist noorsootööd. Ühtasli ka eskamiküsimuste juures tuli jälgida peamiselt just dokumentatsiooni.
A.2.5.3. Osaline osakutse ja kutse eksamiküsimuste koostamisel.
A.2.6.1. Tehtud tegevused olid kõik minu jaoks pigem uudsed ja nendest oli nii mõndagi õppida ning nähe parendusvõimalusi endas. Seda eelkõige näiteks esinemise osas.
B.2.1.4. Infotunnis oli mul võimalus kutset soovivale noorele tutvustada kutse portfoolios olevaid võimalusi, tagasisidestada teda tema jutu põhjale, tutvustada tema potentsiaali, mida ta ise esialgu ei näinud. Samuti aitasin tal kastist välja mõelda, et tal oleks võimalus analüüsida tehtud tegevusi teise nurga alt.
B.2.1.7. Nii infotundidel kui ka seminaril innustasin nii noori kui ka üldiselt noortevaldkonna inimesi taotlema kutset ning informeerisin sellega seonduvalt avalduvaid võimalusi.
B.2.1.13. Nii infotundidel kui ka seminaril oligi minu ülesandeks usaldusväärse ja süstematiseeritud info jagamine, infovajaduse kaardistamise töö oli küll minu jaoks eelnevalt ära tehtud, aga praktikajuhendajaga arutasime ka antud punkti läbi.
B.2.2.3. Otseselt kedagi teist ei juhtunud, küll aga juhtisin väga suuresti ennast ning sellega seonduvalt kaudselt ka enda kuulajaskonda. Nimelt oli mul vaja kavandada enda ettekanne, analüüsida olukorda/publikut lähtudes soovitud eesmärgiks ja vastavalt sellele tegin ka kiired korrektuurid enda planeeritud tegevuses, mõjutades sellega ka oma kuulajaskonda.
B.2.3.1. Nii infotundides kui ka seminaril selgitasin noorsootöö sisu, seda peamiselt lähtudes noorsootöötaja kutsestandardist aga ka enda praktilistest kogemustest.
B.2.4.1. Infotunnis kutse saamisel olime ruumis vaid kolmekesi ning saime läheneda kutse soovijale personaalselt. Esimesel korral hindasin enda juhendajalt kõrvalt, kuidas ta lõi psühhosotsiaalse keskkonna, et oleks avatud ja usaldusepõhine suhe ning seejärel teise kutse taotlejaga sain juba ise proovida, kuidas keskkonna loomine antud situatsiooni käib.
B.2.4.3. Osakutse ja kutse eksamiküsimuste koostamisel, ma küll otseselt ei korraldanud, aga küsimuste sisu poolest jälgisin hoolikalt, et need suunaks taotlejaid mõtlema turvalise keskkonna loomise peale just õigusaktide kontekstis.
B.2.5.1. Seminaril toimunud ettekanded olid mulle võimaluseks end kursis hoida noortepoliitika arengutega ning võimalusi neid seostada enda igapäeva tööga.
B.2.5.2. Seminarilt sain kaasa Tartu Ülikooli uuringu tulemusi kajastava raamatu, mida olin Internetist juba ammu otsinud, aga sinna polnud see seni ilmunud ja seetõttu avanes mul võimalus antud seire tulemustega tutvuda ning seda anlüüsida ning kasutada ka enda miniuurimises Ülikoolis.
B.2.5.3. Kutse ja osakutse eksamikomisjoni töörühmas viibimine.
B.2.6.1. Praktika blogi pidamine, on üks põhjalikke eneseanalüüse, mida praktika raames kasutasin. Samuti olin seadnud endale eesmärgi jagada infotundidel, minu teadmistes olevat noorteinfot. Samuti rakendasin enda teadmisi ja oskuseid asjakohaselt seminaril, tehes aktiviseerimiseks ergutusmängu ning kasutasin ära enda teadmisi esinemisest ning ühtlasi oli see võimalus ka enesearengu toetamiseks esinemisel.

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar