teisipäev, 23. aprill 2019

Serbia visiidi ja praktika teise nädala kokkuvõte

Seekord oli emotsioone tunduvalt rohkem, sest seekord oli endal tunduvalt rohkem õppida. Minu suurimateks lemmikuteks projekti vältel olid teadmised mustlastest, üldisest Serbia noorsootöö süsteemist ning ka Cepora ettekanne. Olin enda elus saavutanud taas mõned eesmärgid, projekt andis mulle indu süveneda veelgi rohkem noorsootöö arendamisse ja kui vähegi võimalik sellesse ka panustada, õnneks see ootab mind veel "parima praktika" dokumendi näol ning muude tegevustega praktikal.

Minu jaoks oli tohutu rõõm teha koostööd sellise meeskonnaga, seda nii eestlaste kui ka serblaste poolel. Seekordne Serbia poolne tiim oli meie jaoks tunduvalt ägedam, nad jagasid väga palju omi kogemusi ja seda reaalsest igapäeva tööst, tekkinud arutelud olid väga pinevad ning sageli saime tõdeda, et meil on teineteiselt palju õppida.

Kõige õnnestumaks saan iseenda tegevustes lugeda korrektsete märkmete tegemise, mida saan väga edukalt kasutada sisendiks "parima praktika" dokumendi koostamisel, mis oli ühtlasi ka minu praktika eesmärk.
Mida peaksin arendama, kindlasti on selleks võõrkeelne loovtegevus. Kui eesti keeles saan väga edukalt ja lustakalt hakkama loominguliste tegevuste ja näitlemisega, siis võõrkeeles meenutasin endale kui väga halba esinejat. Ilmselt on taaskord tegemist minu enda hirmuga, millest on mul vaja üle saada ning selle jaoks kindlasti ennast veelgi rohkem edasi arendama ja miks mitte osalema uuesti sarnates projektides.

Aga rääkides kompetentsinõuetest antud nädala jooksul, vastavalt 6. tasemele nooorsootöös, siis:
A.2.1.5. Siinkohal just rõhk arendamise poolel. Avardades enda silmaringi noorsootöö maastiku osas võrreldes teiste riikidega, saan anda sisendi "parima praktika" dokumendi jaoks, mis on projekti üks olulisemaid dokumente, mille põhjal saab ka Eesti noorsootöö maastiku keskkondasid ja meetodeid arendada.
A.2.1.11. Mis on tegelikult ka terve porjekti eesmärk- kultuuridevaheliste kompetentside arendamine. Jagades ise teistele Eesti kompetentse ja saades neid ka ise vastu.
A.2.3.1. Kuna minu blogi on avalik, siis on see ka üks väljunditest.
A.2.3.2. Arendasin koostööd noorsootöö valdkonnas, seda nii rahvusvahelisel tasandil kui ka tekkinud võrgustiku osas eestlaste seas. Arendades uusi ja huvitavaid ideid ning projekte.
A.2.5.3. Projekt jätkub edasi, sest üheskoos meeskonnaga on vaja kokku panna ka parima praktika dokument.
A.2.6.1. Terve projekt taas läbivalt oli minu üks suur enesearendamine ja ka õppimine, seda eriti Serbia visiidi ajal.
B.2.1.4. Serbia visiidi ajal õppisin juurde erinevaid võimalusi eneseanalüüsiks erinevate tegevuste lõpus või hoopis päeva kokkuvõtteks. Lisaks sellele väga õpetlik ettekanne Cepora poolt, millelt oli väga palju õppida ning märkmeid teha. Lisaks sellele sain jagada omi kogemusi ja teadmisi mitteformaalsest õppest.
B.2.1.5. Avardasin enda silmaringi, et Eestis kasutada ja arendada erinevaid keskkondi ja meetodeid noorsootöö tegevusteks. Näiteks minnes noorte juurde ja kasutada selle jaoks lihtsaid vahendeid, pannes tekk maha ja õpetada neile eluks vajalikke tegevusi juuste kammimine jms.
B.2.1.6. Womens Peace Group ettekanne andis väga palju näiteid, kuidas erivajadustega noorte huve ja vajadusi kohandada nende vajadustele vastavaks. Näiteks andes võimalusi noorele iseseisvaks majndamiseks ning toimetulekuks.
B.2.1.8 BUMi organisatsiooni ettekanne näitas väga ehedaid võimalusi noorte ettevõtlikuse toetamisel kohalikul tasandil. Taaskord õppida oli sealt väga palju ning märkemid kõrvataha panekuks omajagu. Näiteks iga reedesed filmiõhtud, mis on avatud tervele kogukonnale.
B.2.1.11. Samuti üks tugev osa terve projekti vältel. Eelkõige ilmselt nägin võimalusi Euroopa noorte pealinn 2019 esitluses ja programmides.
B.2.1.14. Projekti alguses toimus nutimäng, et õppida paremini tundma piirkonda kus tegutseme, rääkides selle ajaloost ning ühtlasi õppides ka üksteist tundma. Taaskord üks võimalikest vahenditest mida kasutada.
B.2.3.1. Ühes praktika väljundiks on praktikablogi, mis avalik ning ühtlasi võimalus tutvustada minu praktikaorganisatsiooni, Tallinna Ülikooli. Küsitav on küll ajakohased digikeskkonnad, aga samas leidub ka neid kellele pakub huvi blogide lugemine.
B.2.3.2. Serbia visiidi ajal sai palju suheldud serblastega, luues uusi sõprussidemeid ning ideid mida koostöös edasi arendada ning üheskoos midagi luua mõne projeki või noortevahetuse näol.
B.2.5.1. Antud punkt küll selle nädala jooksul teostatud ei saa, aga sellgi poolest sai kogutud sisendit strateegiliseks dokumendiks (parim praktika), mille koostamine toimub aprilli kuus.
B.2.5.3. Serbia projektis osalemise üheks eesmärgiks on ka arendada noortevaldkonda, ning sellega seonduvalt kuulun ka projekti raames antud töörühma.
B.2.6.1. Enesearendamine läbivalt oli kogu projekti ning ka praktika eesmärgiks. Serbia visiidi ajal sain väga erinevates situatsioonides ennast analüüsida, nähes enda puudujääke ning tugevusi. Samuti toimus iga õhtu tagasisidering, kus mul tuli jagada korraldajatele tagasisidet nii plusside kui ka miinuste poolelt ja seda konstruktiivselt. Samuti oli Serbia nädala jooksul võimalusi õppida tundma uusi keskkondi ja meetodeid noorsootöö tegevusteks.


Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar