pühapäev, 21. aprill 2019

Eesti visiidi ja praktika esimese nädala kokkuvõte

Nädala läks kui lenneldes, tegevusi jagus igast valdkonnast ja teemasid millest oleks tahtnud veel enam rääkida ning arutleda oleks jagunud vähemalt terveks kuuks. Aga antud projekti osa jäi seekord selliseks.

Minu enda jaoks kõige põnevam oli Eesti Avatud Noortekeskuste Ühenduste ettekanne, kus tekkis väga pinev arutelu noorsootöötaja igapäevatööst, eetikast, eelarvest ja kõigest muust millega üks noorsootöötaja peab hakkama saama.
Praktiliselt poolelt, aga oli väga vahva ka robootika, olin sellest küll palju kuulnud ja ka näinud aga reaalselt kätt külge polnud seni õnnestunud panna. Nüüd saan viimaks aru, miks antud valdkond noortele niivõrd suurt põnevust pakub.

Meie meeskond oli väga naerusuine, tegutses ühtselt, toetas külalisi ning leidis aega ka omavahelisteks tegevusteks. Püüdsime palju väliskülalistega suhelda, jagada meie poolset infot ja saada infot ka vastu, aga sageli tunti hirmu keelebarjääri pärast, kuigi analüüsides, siis ei olnud selleks kindlasti põhjust. Infovahetus meie endi seas oli vägagi sujuv. Koostöö praktikajuhendajaga oli samuti vägagi sujuv ja meeldiv, sain täita ülesandeid seoses transpordiga ja toitlustusega. Samuti jäi minu vastutada, et serblased lahkumise hommikul ilusasti taksosse jõuaks ning sooja naeratusega lahkuks.

Projektis osalemine on minu jaoks läbivalt professionaalne enesearendamine, aga lisaks sellele täiendasin järgnevaid kompetentsinõudeid (kutsestandard tase 6 alusel):
B.2.1.4. Aitasin robootika õpitoas teisi noorsootöötajaid eesmärgi saavutamisel. Ühtlasi selgitasin neile, kuidas antud tegevust saab kasutada mitteformaalses õppes ning samuti seada õpieesmärke ja ühtlasi neid ka saavutada ja analüüsida.
B.2.1.5. Projekti raames oli mul võimalik tutvuda erinevate noorsootöö meetodite ja keskkondadega, millega varasemalt mul kokkupuude puudus. Näiteks virtuaalreaalsus prillid ning võimalus noorsootööd teha ka raamatukogus.
B.2.1.6. Külasades Haabersti noortekeskust, oli võimalus tutvuda erinevate projektidega, mis noortega koos või nende eestvedamisel on läbi viidud, näiteks noortekeskust tutvustav video.
B.2.1.11. Seekord oli aga mul võimalus ise osaleda kultuuridevahelises õppes, saades teada Serbia kultuurist kui ka noorsootööst. Ühtlasi avanes minu silmapiir ERASMUS+ teemadel.
B.2.1.14. Õppisin ise kasutama robootikat ning nägema võimalusi selle rakendamisel töös noortega.
B.2.3.1. Terve projekti vältel rääkisin väga palju enda kogemusest Tallinna Ülikooli tudengina ning ühtlasi ka omadest kogemsutest noortejuhina Noorte Kotkaste ja Kodutütardega.
B.2.5.1. Kuulates erinevate organisatsioonide ettekandeid täiendasin enda teadmisi nii noortepoliitikast kui ka seal toimunud arengutest.
B2.6.1. Üheks eesmärgis terve projekti vältel oligi enese proovile panek ja ka arendamine. Esmalt proovile panek, et teada saada kuidas suudan üksinda hakkama saada projektis, kus mul puudub eelnev kontakt inimestega ning ühtlasi ka igapäevaseks suhltuskeeleks inglise keel. Ühtlasi ka, et avardada enda silmaringi teise riigi noorsootöö suhtes.



Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar